«El bell i la novetat venen»
Entrevistem Enrique Pernía, director de Kártica, qui va participar en la sessió «La meua marca nativa en Internet»
Publicado el martes, 29 de noviembre de 2016 a las 14:13
Com es construeix una marca nativa en Internet?
Les regles han canviat i, actualment, el neuromàrqueting estudia els nivells d’emoció, atenció i memòria, així com els estímuls conscients i inconscients del teu cervell. Els que construïm negocis en Internet oferim estímuls de plaer després que realitzes una compra, amb l’objectiu que tornes a esforçar-te per realitzar-ne la següent.
Hi ha diverses lleis de les quals no has de dubtar. El bell i la novetat venen. Si millores el contrast i simplifiques el procés, aconseguiràs major efectivitat. La velocitat de càrrega i l’orde lògic evitaran les fugues del procés.
Per això és important saber que tots tenim la capacitat de resoldre un problema concret d'una forma molt millor que la resta de persones, així com que per les nostres vivències, els nostres fracassos, la nostra educació i l'entorn que ens envolta, estem millor preparats que la resta.
Què has de saber, tot i que semble obvi, de la teua marca?
El problema que resols i com ho fas defineix la teua proposta de marca, i ara només falta contar la teua història per donar-te a conéixer i diferenciar-te de la resta. Has de saber doncs quina és la personalitat de la teua marca, perquè això marcarà el to de comunicació que utilitzes. I has de saber també quina relació emocional t’uneix amb els teus consumidors.
Conéixer la personalitat de la teua marca i
la relació emocional t’uneix amb els teus consumidors
Quins avanços en el sector del màrqueting heu detectat?
Les marques s’han adonat que no només cal contar com de bé fas les coses, sinó que han de començar a fer coses relacionades amb la seua proposta de marca, millorar la coherència amb allò que venen i millorar la relació emocionals amb els seus consumidors.
El negoci en línia està permetent a marques que fins ara només accedien al mercat mitjançant el canal de distribució tindre un contacte directe amb el consumidor. Això que en un principi suposa una barrera, a mitjan i llarg termini millorarà el sistema de venda, ja que acurta la distància entre fabricant i consumidor.
Internet ha canviat la forma de comprar, però l’e-commerce continua ressagat a Espanya. Per quina raó només el 19 % compra en Internet?
És cert que només el 19 % dels espanyols compra per Internet, davant de la mitjana mundial que és del 29 %, on destaca el Regne Unit amb un 45 %, però d’altra banda un informe elaborat per la companyia RetailMeNot diu que «les vendes en línia a Espanya estan en la quarta posició mundial» per despesa mitjana per comprador. Al mateix temps, el diari El País confirma que «el comerç electrònic creix a Espanya al seu major ritme en quasi sis anys» i que les vendes a pàgines espanyoles cap a l’exterior van augmentar un 42 % respecte al tercer trimestre de l’any passat. No sé si hi ha alguna cosa que cresca a eixe mateix ritme.
Què destacaria de la seua participació en la sessió «La meua marca nativa en Internet»?
Destacaria d'una banda la capacitat de convocatòria per part de l'organització, i d'altra banda la disponibilitat dels assistents a contar les seues experiències per tal d'enriquir així la jornada.
Enrique Pernía Pertegaz és director de Kártica i va participar en la sessió La meua marca nativa en Internet dins de la macrojornada Focus Pime i Emprenedoria 2016.
29/11/2016 14:13 | admonFOCUS