Cerrar

es | val   

Entrevista a Rafa Esteve, CEO de Tantata

Entrevistem Rafa Esteve, CEO i cofundador de Tantata Solutions, una empresa especialitzada en el màrqueting digital.

En què consisteix Tantata?

La nostra empresa Tantata compta amb tres pilars, i ens dediquem a tres coses molt concretes: el disseny web, el màrqueting digital i el posicionament web. Si volguérem resumir el que fem en Tantata podríem dir que ens dediquem a fer que els nostres clients arriben als seus possibles clients potencials a través d’Internet, fent ús de les ferramentes que Internet ofereix a diari.

Estem immersos en un món digital on les empreses, fins i tot les marques personals, nosaltres com a individus, intentem que ens vegen, tindre una bona imatge, però de vegades hi ha tanta informació que el difícil és destacar, fer-nos lloc, i podríem dir que això és al que us dediqueu...

Exacte. En Tantata pensem que un dels grans problemes en este camp és el desconeixement que tenen les empreses i les persones sobre com utilitzar estos canals. N’hi ha massa i molt poca informació, o en el col·legi Internet ens ha pillat a tots massa majors i a ningú no ens han ensenyat com fer-ho bé des del principi. La nostra forma de pensar és que es pot aprendre a utilitzar estes ferramentes correctament, que cada canal està destinat a un tipus de negoci o un tipus d’empresa diferent, i que no tot val per a tothom, que la majoria de les persones estan fent les coses com els ve al cap o com veuen que ho fa la resta. Aleshores, pensem que seguir unes metodologies i tindre una base de partida és important, i és un poc el que tractem d’inculcar en les empreses.

Deveu tindre moltes empreses, algunes d’elles més joves i d’altres amb més tradició o amb més experiència, però sobretot imagine que recorreran a vosaltres empreses que duen molt de temps, que ho hauran estant fent molt bé, però que de sobte eixa part digital, el fet d'intentar trobar un espai a Internet, se'ls està fent costera amunt, i supose que tal volta es veuran saturats...

Correcte, la veritat és que tenim bastants empreses de diferents perfils. Tenim xicotetes empreses, empreses que no tenen cap coneixement i que ho deleguen absolutament tot i han de preguntar-ho tot i fer-ho tot, i empreses molt grans que el que volen realment és delegar totalment la gestió del tema digital i així ells poder dedicar-se a treballar en el seu producte. Treballem amb empreses que busquen un àmbit local de clientela, com ara negocis, cases rurals, restaurants, bares... coses molt particulars, i després empreses de Castelló que vulguen treballar internacionalment, que estiguen intentant expandir els seus productes per tot el món i a les quals estem gestionant-les el màrqueting digital, el disseny web, el posicionament, etc.

Es treballa molt amb ferramentes digitals hui dia, però què fa especial a Tantata? En què us diferencieu d’altres empreses que també es dediquen al màrqueting digital, al disseny web o al posicionament a les xarxes o en Internet en general?

Bàsicament jo crec que el que més ens diferencia és la nostra proximitat amb els clients o la forma en què tractem els projectes dels clients. Una de les coses que no fem és utilitzar terminologies estranyes; si el client no sap anglés, no li diem paraules en anglés ni coses que no siga capaç d'entendre. Intentem sempre que els clients treballen en coses o invertisquen els seus diners en coses que després els repercutisquen beneficis, que els porten clients i comandaments, i intentem evitar sempre que facen treballs que després no els servisquen per a res. Podem dir que és sinceritat el que més oferim als nostres clients.

De segur que això ho valoren, i és per això que segurament tindreu tants clients.

Sí, jo crec que sí.

Imagine que també molts dels clients tindran una idea molt general de les xarxes socials, de les ferramentes que ofereix Internet, i que tal volta miren més si eixa empresa que també es dedica al mateix està en Facebook, en Twitter... i ací és quan aparegueu vosaltres i digueu: «mira, això no et convé», i tal volta el difícil és traure-los d’eixa idea que algun conegut els ha ficat al cap...

Efectivament, moltes vegades les empreses o la gran majoria de les empreses pensen que la inversió en màrqueting, o en màrqueting digital en este cas, que és el que fem nosaltres, es una despesa i no el consideren una inversió que després els reportarà uns beneficis. El nostre punt de partida sempre és el mateix: desenvoluparem un pla perquè tot, cada segon que invertisques en eixe màrqueting digital i en eixe disseny web o en posicionament, després es revertisca en beneficis, que obtingues alguna cosa de la inversió feta. La paraula inversió crec que és clau. No despeses, sinó inversió. En el moment en què la gent parla de despeses s’imagina tonteries, s’imagina gatets en Facebook, tasses de café a les xarxes social... coses que no duen a cap lloc. Aleshores el més important és definir en primer lloc uns objectius, un pla de màrqueting, i d'ell tindre claríssim que el que estem fent és invertir diners per després recuperar-los, és clar.

Cal, en el dia a dia en què vivim, tindre presència en Internet? Si no estem en Internet no existim? Ha desaparegut la idea d’«El meu negoci està al carrer Major», per exemple, «i allí van els meus clients i no necessite estar en el món d'Internet»?

Jo crec que excepte en casos molt puntuals, com seria per exemple un restaurant que està, com tu dies, al carrer Major, que el coneix tothom, que és una zona de pas o que té el negoci fet, el qual tal volta no necessitaria promocionar-se, però sí vigilar les seues xarxes socials. El problema és que ja no és només el que nosaltres diem de nosaltres mateixos, sinó el que diu la resta de nosaltres mateixos. Nosaltres podem no estar prestant atenció al màrqueting que fem a les xarxes socials o en Internet, però la gent, independentment d’això, està parlant de nosaltres. Poden estar deixant-nos com un drap brut i nosaltres no estar adonant-nos-en. Aleshores no només està la versió del que nosaltres diem de nosaltres mateixos, sinó també el que diu la gent de nosaltres. En realitat, el màrqueting digital és un arma de doble fil: si ho fas bé et pot vindre molt bé, però si ho fas malament et pot vindre fatal, et pot arruïnar el negoci, ja que si un dia fas alguna cosa malament, les xarxes socials i el teu públic poden frustrar el teu treball.

Clar, i si no hi ets no et pots defendre.

Efectivament, així és.

Un altre dels esforços que realitzeu des de Tantata és anar a centres de turisme, a pobles, a CEDES, i transmetre esta formació a diversa classe de públic.

Sí, eixa és la nostra forma d’arribar a les empreses o als nostres clients, a banda de la nostra pàgina web i les nostres xarxes socials: oferint directament formació. Un dels nostres punts forts és la formació a les empreses, ja que és la nostra forma de transmetre el nostre coneixement o allò que en Tantata sabem fer bé.

I quina resposta obtingueu en estos centres? Perquè no és el mateix dirigir-se a persones individuals, a xicotetes empreses, que de sobte a algú que et faça un encàrrec com a empresa en un altre context.

Clar, és el que has comentat. Per exemple, als centres CEDES és prou divers el tipus d’empreses que tenim, perquè nosaltres el que analitzem és la persona que assisteix als cursos. Hi ha persones que estan molt preparades per a treballar la informàtica en tots els seus aspectes, mentre que hi ha persones que directament no en tenen ni idea. Aleshores, impartir una classe per a nivells tan diferents i empreses de molts sectors diferents, amb nivells diferents de coneixement, sol ser prou complicat, però la cosa bona és que tots acaben traient alguna cosa per posar en pràctica. En les nostres classes sempre intentem que la gent pose en pràctica tot el que està aprenent, que no espere a arribar a l'oficina per dur a terme el que els estem ensenyant. El que tractem de fer és que durant les classes tothom tinga un ordinador, que vaja treballant i que vaja intentant posar en pràctica tot el que els ensenyem.

6.657 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO