Cerrar

es | val   

5 aspectes que argumenten el valor de les dades en el creixement de les empreses

Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)

Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)

Publicado el viernes, 01 de febrero de 2019 a las 13:42

Els avanços tecnològics, el desenvolupament de normatives així com els nous hàbits dels consumidors han suposat un canvi significatiu en els models de negoci i creixement dintre de les organitzacions. En aquesta revolució, l’ús i optimització de les dades juguen un paper clau.

La informació ha passat a ser un pilar fonamental de la transformació digital. Convertir i traduir el significat de les dades en informació, pot millorar el coneixement que tenen les empreses dels seus clients, detectar necessitats i establir estratègies que ajuden a complir amb els objectius de les mateixes.

L’anàlisi de les dades és actualment un valor estratègic i un avantatge competitiu per a les empreses. A més, juga un paper transversal en qualsevol àrea o sector ja que el seu ús porta implícit una serie d’avantatges en la toma de decisions y desenvolupament de les organitzacions.  Des de CEEI Elx hem volgut destacar algunes dels principals avantatges en l´ús de les dades a les empreses.

 

  1. Optimització de Recursos

Tomar decisions ràpides a partir de les dades extretes, pot ajudar a entendre en tot moment què es allò del que disposem i què podem fer, d’ahí que es puga sacar el màxim partit als recursos amb els que compta l’empresa.

 

  1. Velocitat en la toma de decisions

L’anàlisi estructurat de les dades dóna lloc a informacions de valor per a les organitzacions ja que si existix la capacitat d’obtenir informació important en un període curt de temps sobre algun tema clau de l’empresa, aquesta podrà tomar decisions sobre aquells aspectes que s’han extret de les informacions, en un període molt curt de temps.

 

  1. Noves oportunitats de negoci

Com s’explicava al principi, les dades poden ajudar a detectar necessitats insatisfetes per part dels clients o usuaris que donen lloc al sorgiment de nous projectes i noves fórmules de negoci sense explotar.

 

  1. Reducció de costos

Processar la quantitat de dades i accedir a la informació de forma flexible i senzilla, permet visualitzar de manera clara, la situació en la que es troba l’empresa i conseqüentment veure les fractures existents en el desenvolupament del dia a dia que poder ser esmenables i per tant, poden reduir els costos de l’empresa.

 

  1. Evitar errors

Relacionat amb allò que s’explicava al punt anterior, les dades també ajuden a reduir el nombre d’errors comesos en cadascun dels processos productius.

 

Per a obtenir informació de l’anàlisi eficaç de les dades és important la toma de consciència i l’aposta segura per la transformació digital dintre de l’empresa. També es clau treballar per a adaptar la transformació de les dades a les particularitats de l’empresa. A més, hi ha que tomar consciència tant de les fortaleses que suposa l’ús de les dades com de les seues debilitats per aconseguir que verdaderament aquestes siguen grans aliades.

4.407 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO