Cerrar

es | val   

Carlos García, de París a Elx per a revolucionar la cultura del consum: flamingos’ life

Equipo Flamingos Life

Un nou repte: sabatilles amb tots els materials reciclats, orgànics o que provinguen de la naturalesa

Publicado por TeresaDomenech
miércoles, 02 de enero de 2019 a las 13:48

Carlos García va fundar flamingos’ life amb un únic objectiu: no usar cap animal en les seues sabates. Ha sigut la primera marca nacional en crear un projecte de reforestació global. Juntament amb l’ONG Eden Reforestaion Projects, estan compromesos a plantar cinc arbres per cada parell de sabates venut. De moment s'han aconseguit plantar ja més 40.000 arbres a Madagascar i el Nepal.

Ens conta com va nàixer Flamingos' Life: estava en l’últim any de carrera a París, una mica perdut. El futur com a sociòleg no li il·lusionava molt; treballar a l'Institut d'Estadística Espanyol era el màxim al que podia optar i les institucions burocràtiques sempre li havien semblat molt dures i descoratjadores.

Va tornar a Elx i començà a treballar en l’empresa familiar mentre decidia què fer. Era un friqui de les sabatilles i la seua família es dedicava al calcer, ja que tenien una empresa de disseny i fabricació de motlles, i se li va ocórrer flamingos' life, al principi només com a una idea absurda (això diu).

«La meua major motivació era crear una nova forma de consum»

«Vaig exposar la idea a la meua família, a diversos amics i a coneguts, i sense pensar-ho molt vam crear la marca, l’empresa i el producte. La primera treballadora que tinguérem va ser una xica que vaig conéixer en un “blablacar”, i entre ella, un amic i jo vam fer front a tota la indústria de la moda en un primer estiu digne d'una pel·lícula de terror. No ens pogué anar pitjor».

Com et defineixes com a persona per arribar a crear Flamingos’ Life?

Per damunt de tot, gràcies a la meua família, qui va educar-me per fer allò que amara o somniara, per damunt dels diners o de l’estatus social, vaig tindre una educació on la meua llibertat d’elecció era primordial.

«Estic molt centrat en la gestió de l’equip»

Estime molt el que faig: crear. Primer vaig crear una marca, però sobretot m’encanta haver creat la meua pròpia cultura organitzativa. La meua major motivació és, per damunt de tot, crear una nova forma de consum.

Soc molt ambiciós i mai no estic totalment content amb els objectius que aconseguim. És un caldo de cultiu molt bo per a una empresa, sempre podem millorar.

Quantes persones sou a l’equip i quines funcions té cadascuna d'elles?

Oficialment en som sis, però ens ajuden moltes persones, des de la meua núvia Ainhoa, amb l’estètica i el disseny, fins a mon pare, els meus amics i els meus coneguts; és una xarxa prou ampla. Som un equip prou versàtil i multidisciplinari, amb: Jesús Román, desenvolupador web, màrqueting digital i operacions; Pedro Maciá Laporta, creatiu i director de producció; Miguel Román, director financer i responsable de vendes a retail; Laure Passeri, responsable d’atenció al client; Jose Luis González, dissenyador de producte; José García, director de producció. Treballe en equip juntament amb Pedro, al càrrec de les produccions, i com a CEO m'encarregue de la creació de la marca i la comunicació. També estic molt centrat en la gestió de l’equip.

Quines aptituds creus que ha de tindre un CEO?

Crec que el més important és comunicar bé les teues idees. A la fi, la visió del CEO és la visió de la marca. Els directius i els treballadors han de comunicar bé eixa idea al món, de manera que si no l’entenen de forma exhaustiva o no estan d’acord amb ella, no pot dur-se a terme.

«Has de ser capaç de veure què vol la societat»

En el sector de la moda i de l’start up, és molt important la visió. Competeixes amb organitzacions amb més diners i recursos. Has de ser capaç de veure què vol la societat (o un sector específic que t’interesse) però, sobretot, què voldrà d'ací uns anys. En el meu cas, em fie molt de la meua intuïció. Soc molt carent quant a coneixements empresarials, cosa que suplisc amb la intuïció; fins ara, poques vegades m’ha fallat.

Quins errors has comés i com els has solucionat?

Tots cometem errors tots els dies, però l’important és l'amor pel teu treball, la voluntat de millorar i fer millores coses. L’empresa és com la vida, un aprenentatge constant, mentre que l’error és una part fonamental del desenvolupament.

«La solució a qualsevol error és ser valents i creure en nosaltres»

D’errors grossos que han dut a flamingos’ a moments crítics podria dir-ne un. L’estiu de l’any 2017 vaig conéixer un grup de professionals amb experiència en grans empreses de calcer que estaven interessats en treballar amb nosaltres. En aquells moments em semblava un filó, i ens van proporcionar una experiència de molts anys amb la qual no comptàvem.

Amb ells, ens vam anar a fabricar al Vietnam, i quan estàvem en ple procés productiu, ens van demanar accions de l’empresa. Va ser un moment molt delicat; ens van retardar les produccions diversos mesos, ens apujaren el preu i, com que no teníem un altre proveïdor, ens van perjudicar molt.  

La solució va ser envalentir-se i creure en nosaltres i en el projecte. Vam eixir d'allà, cercàrem uns altres proveïdors i ho solucionàrem.

Has obtingut inversió alguna volta?

La meua família va ser la que va fer la inversió inicial per crear flamingos’: uns 150.000 €.

Quins objectius us heu plantejat?

El principal és impactar en la cultura del consum (pensem que el consum com el coneixem hui dia desapareixerà; la gent ja no consumirà només productes, sinó la història que envolta al producte) i inspirar altres organitzacions i persones a fer les coses de forma més sostenible per al món i les persones.

Què destacaries de Flamingos’ Life?  

«El més important per a mi no és la facturació, sinó el comportament dels clients»

El més important per a mi no és la facturació, sinó el comportament dels clients. Hi ha una autèntica onada de persones disposades a canviar el món, a consumir productes que impacten de manera positiva en les persones i el medi ambient.

Tots els dies tenim desenes de persones que pugen vídeos i fotos de les seues flamingos’ i ens donen les gràcies per plantar arbres o netejar l'oceà, però en el fons la clau són ells. Nosaltres només som un mitjà. Gràcies a que han comprat flamingos’ podem fer les donacions a les diferents ONG amb les quals treballem. Sense la seua compra no podríem fer-ho.

«Alemanya, el Regne Unit, França i els Països Baixos ja suposen el 60 % de les vendes»

El nostre principal mercat és Europa. Espanya continua sent el nostre mercat principal, però Alemanya, el Regne Unit, França i els Països Baixos ja suposen el 60 % de les vendes. Per a l’any que ve esta proporció augmentarà a favor dels països europeus.

Com és el client de Flamingos’ Life?

És una persona amb sentit de la responsabilitat mediambiental i el benestar animal. Són perfils molt conscienciats amb com es fan les coses, ja que no els val que el producte siga perfecte, sinó com s'ha fet o per què s'ha fet.

Són persones molt comunicatives, rebem tots els dies desenes de correus electrònics i missatges preguntant on produïm, amb quins materials els fem i per què estem associats a la reforestació i la neteja d'oceans.

A més, és una persona molt exhaustiva a l’hora de comprar: vol tota la informació contrastada i molts d'ells ens pregunten pels certificats dels materials.

Què feu de màrqueting per tal de vendre?

Inversions en xarxes socials (FB i IG) i mail marketing. No obstant això, la nostra gran arma són els clients. Quan satisfem el client, este es converteix en el nostre millor ambaixador de marca.

«Hem fet una proposta molt clara per l’economia circular i sostenible»

En finalitzar l’entrevista, li preguntem per algun assumpte que vulga contar, i destaca que a partir d'ara fabricaran a Espanya i proximitats. «Tots els materials de les sabatilles seran reciclats, orgànics o que provinguen de la naturalesa i no hagen patit quasi cap modificació o processament químic».

Hem fet una aposta molt clara per l’economia circular i sostenible, cosa que deixarem molt patent en totes les esferes de l’empresa, des de la Responsabilitat Civil Corporativa fins a les produccions, passant, fins i tot, per la gestió de personal.

 

10.002 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO