Cerrar

es | val   

Les 5 tendències que no pots perdre de vista

Anabel Ibañez, tècnic de Creació d'empreses de CEEI Castelló

Publicado por AdminCs
viernes, 12 de mayo de 2017 a las 11:20

Mostrar ampliado

Realidad mixta

'Hololens', el visor de realitat augmentada de Microsoft

Mostrar ampliado

Inteligencia artificial

Representació de la tecnologia de reconeixement facial desenvolupada per Emotion Research Lab

Si hi ha un segment d'activitat que no deixa d'evolucionar en l'emprenedoria és el desenvolupament i l'aplicació de la tecnologia. Per açò, fregant l'equador de l'any fem un repàs de 5 de les principals tendències de negoci que estan triomfant en 2017:

1. Els 'chatbots' humanitzats

Els 'chatbots' són programes informàtics que utilitzen intel·ligència artificial per a mantenir una conversa natural amb els usuaris per mitjà de plataformes de missatgeria. Aquests programes poden servir com a assistents i facilitar tasques quotidianes com demanar un taxi, consultar les notícies o reservar una cita amb el doctor.

Els 'chatbots' s'usen a través d'aplicacions de missatgeria, per la qual cosa no necessiten instal·lar-se, i realitzen diferents activitats únicament en comandos per text.

En realitat, no és el 'chatbot' en sí la tendència de 2017, sinó que les seues noves característiques ho posicionen com a tal. Humanitzar aquest servei és i serà durant enguany la clau diferenciadora del 'chatbot' que ho converteixen en un absolut rival de les aplicacions.

2. La intel·ligència artificial (IA)

La intel·ligència artificial (IA) s'encarrega d'emular el pensament humà a través de màquines i permet predir comportaments i prendre decisions. La IA empra l'aprenentatge automàtic amb la finalitat de millorar la planificació i l'anàlisi predictiva. Avanços tecnològics classificats com a intel·ligència artificial són, per exemple, els sistemes capaços de jugar als escacs o conduir per si mateixos.

L'aplicació de la IA en diferents processos provoca la fusió de l'ésser humà i les màquines per a facilitar la vida de les persones i identificar sensacions. Aquesta tecnologia pot ser aplicada en diferents camps com podria ser la medicina, millorant el diagnòstic de malalties o la gestió digital de prescripcions. També s'aplica en sistemes de reconeixement facial. L'empresa Emotion Research Lab obté dades en temps real i els descodifica per a detectar les profundes percepcions del consumir, ajudant a altres empreses a connectar millor amb els seus clients.

3. Realitat mixta

La realitat mixta (RM) o realitat híbrida consisteix a combinar mons virtuals amb el món real (físic) a temps real. La RM permet crear nous espais en els quals interactuen tant objectes i persones reals com a virtuals.

La realitat augmentada genera estímuls a temps real per a interactuar amb l'usuari, els quals se superposen sobre l'entorn físic, mentre que la realitat mixta permet a més la interacció de l'usuari amb l'entorn virtual i l'immediat de forma simultània. Bon exemple d'açò són les Hololens de Microsoft, actualment utilitzades de forma experimental en recerca científica, medicina, entrenament militar, educació, etc.

4. El Fact-checking

La posició de les xarxes socials i els llocs web de notícies com a principals fonts informatives de la societat ha tingut efectes col·laterals com la ràpida propagació de notícies falses. Com a resultat, els llocs de corroboració de dades i fets (en anglès, fact-checking) s'han enfortit.

Durant la jornada electoral nord-americana del 2016, els votants van tenir l'opció d'usar 47 llocs actius de fact-checking per a verificar declaracions públiques de candidats.

Eines com Snopes, Factcheck.org i PolitiFact s'estan expandint en mitjans socials, cercadors i agregadores de notícies.

Igualment, els gegants tecnològics aniran a la guerra contra llocs de notícies falses. Google News en anglès ja facilita als seus lectors la comprovació de la veracitat de les notícies. A més, Facebook va anunciar que pròximament permetrà als usuaris reportar contingut enganyós i usarà llocs externs de fact-checking per a identificar notícies falses en la seua xarxa i etiquetar-les com de dubtosa veracitat.

5. Hiper-personalització

La base de la hiper-personalització consisteix a aprofitar la riquesa de les dades per a oferir informació personalitzada i focalitzada, per a lliurar experiències digitals més rellevants i dirigides al que realment li interessa a l'usuari.

Molt ràpid, no hi haurà dues persones que vegen el mateix contingut en un mateix lloc. Amb el temps, els motors de personalització estaran disponibles en qualsevol dispositiu; el temps, la ubicació geogràfica i l'historial de navegació serviran per a realitzar millors continguts i aconseguir milers de segments d'audiència. Com a resultat s'obtindrà la millora de l'accés a les dades, l'anàlisi predictiva i que la informació procesable en última instància lliure dades sense precedents sobre la participació, les conversions i els ingressos.

Anabel Ibáñez
Tècnic de Creació d'empreses de CEEI Castelló
[email protected]

5.506 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO