Cerrar

es | val   

10 consells per a iniciar un negoci amb èxit

Per a tindre en compte abans i després de començar

Streamline Projects, S.L.

Streamline Projects, S.L.

Publicado el miércoles, 07 de septiembre de 2016 a las 02:53

Mostrar ampliado

Emprende tu negocio

Emprende tu negocio

Consells per tal d’emprendre un negoci amb èxit

Abans de començar a detallar cadascun dels Pasos para desarrollar un negocio de éxito, he decidit redactar este article. El tenia en ment fa prou de temps, però ahir vaig parlar amb una jove emprenedora i em vaig adonar que ja és el moment. He parlat sobre tres situacions que poden ser motivos para iniciar un nuevo negodio, però no d’altres preguntes que es fa el futur empresari, ni tampoc d’accions o passos a tindre en compte per tal de plantejar un negoci de veres, independentment de la motivació inicial. El següent article, parlant de Segmentació de Mercat, està quasi preparat i no tardaré en publicar-lo. Disculpeu este xicotet retràs.

10 consells o passos per tal d’iniciar un nou projecte d’empresa

- Quina és la teua raó per a emprendre?

Com et deia abans, si inicies el teu negoci amb l’única idea de fer diners, en aparéixer el primer obstacle podràs rendir-te. La teua motivació cal que siga una altra, i t’he citat 3 ejemplos que els engloben: tens una nova tecnologia, creus que millorarà alguna situació actual i desitges desenvolupar-la; tens una nova idea per tal de crear un negoci, diferent a l'existent, i també confies en poder dur-la a terme; tens passió per començar un nou negoci que pugues dirigir cap a l'èxit, i treballes per trobar la idea que el farà possible. En totes estes opcions estan agrupats molts dels motius particulars que trobaràs.

Fes-te una llista de raons que t’impulsaran a iniciar la teua aventura empresarial. Pensa’n diverses (que no siguen guanyar diners, ja que si ho fas bé, els diners també arribaran), per les quals vols embarcar-te en este procés i assumir tots els riscos que venen amb ell. Quan les tingues i les asumisques, et serà mès fàcil continuar endavant quan les coses no vagen com desitjaries.

- Primerament, simplifica

No sé si has sentit parlar del Producto Mínimo Viable (PMV), però jo aniré més enllà quan comence a desenvolupar-te els 24 passos que marca la Disciplina d'Emprendre. El desenvolupament del teu PMV et centrarà només en allò que fa que el teu producte siga el teu producte, i no el d'un competidor, i a més, pretendràs que et done els beneficis necessaris. Les idees perfectes no existeixen, i com podràs vore, jo t'animaré sempre perquè no pares d'avançar mentre aprens, crees el teu Model de Negoci i continues aprenent i modificant este Model. Així fins que el tingues definit en el futur.

Fíxa’t en l’exemple d’Apple. Creus que el primer model d’iPhone era perfecte? Creus que ells mateixos ho pensaven? Sabien que no, però això no els va frenar. Van traure un producte diferent que cobria el mínim de necessitats dels seu nínxol de mercat (compradors que buscaven alguna cosa totalment diferent a l'existent i que pogueren pagar-la), que és el que podríem denominar un Producte Mínim Viable, i posteriorment el van millorar amb l’iPhone 2, 3, 4, etc.

- Només serà negoci si és rendible

Recordes la bambolla de les «punt com» de l'any 2000, més o menys? Recordes on estan algunes d’estes companyies que semblava que dominarien el món? Moltes empreses, com ara Terra, es vanaven de tindre molts usuaris, però no facturaven. Moltes d’elles van crear grans empreses que donaven molts servicis gratuïts, gastant ingents quantitats de diners dels seus inversors, amb l'esperança de trobar el seu model de negoci en el futur. Per cert, la Terra actual, successora d'aquella, no és la mateixa, i ni tan sols és l'ombra d'allò que un dia va aparentar.

Tot i que eren empreses constituïdes, amb grans inversions darrere d’elles, realment eren projectes de negoci sense definir. Cal que aprengues d'estos errors i definisques un bon Model de Negoci sostenible en el temps, que responga les preguntes que t'has fet a l'apartat «Acció» de l'entrada preguntas y respuestas para el emprendedor. I quan dic «sostenible en el temps» vull dir que et permeta guanyar diners.

- Planifica i documenta cada pas

Necessites organitzar totes les idees del teu negoci. Això és el que molts (els bancs també) anomenen Pla de Negoci. Jo li preferisc dir Projecte d'Empresa. Has de deixar clar, de forma comprensible per algú alié al projecte, com funcionarà la teua empresa, com desenvoluparàs el teu producte, les necessitats que este té, com cobriràs els costos de fabricació, la posada en marxa i distribució, quines infraestructures necessitaràs i tot el necessari. No el pretengues adornar amb més pàgines de les necessàries. Només la informació justa perquè aquella persona que necessite llegir-lo (una entitat financera o un possible soci, per exemple) el puga entendre de forma senzilla.

Este Projecte o Pla serà el document més important del teu negoci. No deixes cap cosa sense analitzar, però tin en compte que es tracta d'un document viu. Creixerà i li donaràs forma segons aprengues del teu negoci i del mercat, i no serà el mateix ara que el que tingues d'ací un any. Per això, com t’he dit diverses vegades, t’anime a començar sense distraccions, però no ho eternitzes! Encara et queda molt més treball!

- El teu equip de treball (en crear negocis, 1+1=3 o més)

Si et fixes una meta massa baixa, mai no aconseguiràs cap cosa important. Tot i que molts dels conceptes que tracte també són útils per a una empresa ja constituïda que desitja llançar un nou producte al mercat, o canviar alguns dels seus processos interns, i fins i tot per al xicotet empresari de negocis més locals, este bloc està dedicat a l'emprenedoria ambiciosa, amb possibilitats de creixement exponencial, la qual requereix una metodologia i disciplina per tal de seguir-la.

Tu saps el que has analitzat, però no pots saber de tot. I no podràs donar el 100 % en totes les àrees del negoci que pots abastar, ja que ets només una persona. Si el projecte és ambiciós, cerca persones compromeses i ambicioses també, i que cadascuna d’elles siga especialista en diferents àrees que et puguen complementar. Si t’envoltes de persones amb majors coneixements que tu en alguna cosa, amplies les possibilitats d’èxit del negoci, i a més aprendràs. Cal que siguen persones amb actitud positiva (però recorda que ha de ser positivitat basada en la seguretat de conéixer les dades), que donen forces al negoci i ànim a la resta de promotors. Això permetrà abastar millor el conjunt del negoci i maximitzar les possibilitats d’èxit.

- Tens els recursos suficients? Pots aconseguir-los? - COMENÇA EL TEU NEGOCI! - ESPENTA EL TEU NEGOCI! - Fes-te el millor en el teu negoci. Diferencia’l dels teus competidors - I ara què? Defineix la teua estratègia de creixement

... T’anime a continuar amb la lectura de l’article complet, així com del contingut addicional, en l’entrada del meu bloc especialitzat en desarrollo de negocios, i recorda fer-me arribar qualsevol qüestió que et sorgisca. Serà un plaer poder ajudar-te.

7.111 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO